Gwarancja Stihl

 

WARUNKI GWARANCJI STIHL

Gwarancja Stihl w Domitech Bydgoszcz - Sklep i Serwis

Firma Andreas STIHL Spółka z o.o. w Sadach, ul. Poznańska 16, 62-080 Tarnowo Podgórne udziela gwarancji na urządzenia STIHL i VIKING na okres:

 

24 miesięcy od daty zakupu przy sprzedaży konsumenckiej
12 miesięcy od daty zakupu w pozostałych przypadkach

 

Gwarancja dotyczy wyrobów STIHL i VIKING zakupionych w Polsce w Autoryzowanych Punktach Dealerskich i ważna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Silniki spalinowe marki Briggs & Stratton objęte są gwarancją firmy Briggs & Stratton. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.

Gwarancja dotyczy wad tkwiących w wyrobie (wad materiałowych lub błędów produkcyjnych) i obejmuje bezpłatne usunięcie tych wad w czasie jak najkrótszym, jednakże nie dłuższym niż 30 dni. Karta gwarancyjna powinna być prawidłowo wypełniona. W przeciwnym wypadku może zostać unieważniona, a tym samym nie będą świadczone usługi serwisowe należne z tytułu gwarancji.

Należy upewnić się, że numer seryjny urządzenia odpowiada numerowi wpisanemu do karty gwarancyjnej. Uprawnienia z tytułu gwarancji nie obejmują prawa Klienta do domagania się zwrotu utraconych zysków lub poniesionych kosztów w związku z awarią urządzenia. Serwis gwarancyjny i pogwarancyjny świadczony będzie po dostarczeniu kompletnego urządzenia, w oryginalnym opakowaniu fabrycznym do Autoryzowanego Punktu Dealerskiego i przedstawieniu niniejszej Karty Gwarancyjnej oraz dowodu zakupu (paragon, faktura).

W razie braku opakowania fabrycznego ryzyko uszkodzenia wyrobu w czasie transportu ponosi Klient. Z gwarancji korzystają tylko urządzenia serwisowane w Autoryzowanych Punktach Dealerskich. Jeżeli urządzenie wymaga serwisu okresowego to brak jego regularnego dokonywania jest równoznaczny z utratą uprawnień gwarancyjnych. Gwarant będzie zwolniony z odpowiedzialności w zakresie wad będących wynikiem usterki, którą gwarant lub Autoryzowany Punkt Dealerski zauważył i o której powiadomił Klienta, a na naprawę której Klient nie wyraził zgody.

 

Wyłącza się uprawnienia gwarancyjne wobec:

1. Wszystkich części wyrobów firmy STIHL lub VIKING, które przy zgodnym z zaleceniami użytkowaniu podlegają normalnemu zużyciu (brak wady materiału czy obróbki) przed upływem okresu gwarancji. Są to następujące elementy:

  • prowadnice, piły łańcuchowe, ściernice, noże, tarcze, głowice, wiertła, noże listwowe, noże
  • rotacyjne, tarcze, głowice i inne elementy robocze
  • części napędowe (bębny sprzęgła, kółka napędowe, wałki napędowe, paski klinowe i zębate)
  • filtry (powietrza, oleju, paliwa i wody)
  • świece zapłonowe i przewody wysokiego napięcia
  • elementy zmniejszające wibracje (gumowe amortyzatory, sprężyny)
  • przewody elektryczne, szczotki, szczotkotrzymacze, żarówki, bezpieczniki
  • elementy sprzęgła i rozrusznika
  • membrany, zawory i dysze
  • uszczelki, uszczelniacze, zawory, sprężyny, dysze wylotowe, filtry (dotyczy myjek wysokociśnieniowych

 

2. Wszystkich usterek, które powstały w wyniku nie przestrzegania wskazówek dotyczących bezpieczeństwa, obsługi i konserwacji. Prosimy o użytkowanie, konserwację i składowanie urządzenia zgodnie z opisem zawartym w instrukcji użytkowania.

 

3. Wszystkich usterek powstałych w wyniku:

  • nie zaakceptowanej na piśmie przez firmę STIHL lub VIKING zmiany produktu
  • stosowania części, osprzętu lub układu tnącego innych niż oryginalne części, osprzęt lub układ tnący STIHL lub VIKING
  • nieprzepisowego lub niezgodnego z przeznaczeniem stosowania produktu
  • używania produktu w imprezach czy zawodach sportowych
  • użytkowania produktu z uszkodzonymi częściami, także wtedy, gdy części te podlegają gwarancji
  • uszkodzenia wynikającego ze stosowania innego oleju do mieszanki niż STIHL 1:50 (dotyczy silników 2-suwowych, STIHL 2-Mix i STIHL 4-Mix)
  • uszkodzenia wynikającego ze stosowania paliwa o niskiej jakości

 

4. Wszystkich usterek, które wynikają z nie przeprowadzonej we właściwym czasie lub błędnej konserwacji i utrzymania, zgodnie z tabelą „Wskazówki dotyczące pielęgnacji i konserwacji". Do tych zaliczają się w szczególności:

  • usterki tłoka, cylindra, wału korbowego, które powstały wskutek nie przeprowadzonej we właściwym czasie, czy niewystarczającej konserwacji (np. filtra powietrza czy paliwa), błędnej regulacji gaźnika lub niewystarczającego oczyszczenia układu chłodzenia (wentylacji) silnika
  • uszkodzenia korozyjne i inne uszkodzenia powstałe w wyniku niewłaściwego przechowywania
  • uszkodzenia powstałe w wyniku używania innych niż oryginalne części zamiennych
  • uszkodzenia powstałe w wyniku prac konserwacyjnych lub naprawczych przeprowadzonych w nieautoryzowanych warsztatach

 

5. Wszystkich usterek powstałych w wyniku błędnego, własnoręcznego wykonania zawartych w instrukcji użytkowania prac w ramach konserwacji i pielęgnacji, jak np.:

  • regulacja gaźnika (bieg jałowy, najwyższa liczba obrotów)
  • wymiana części zużytych
  • czyszczenie urządzenia

 

Uwaga:

1. Jakiekolwiek zmiany, zamazania lub wytarcia unieważniają kartę gwarancyjną.
2. Nie wystawia się duplikatów kart gwarancyjnych.
3. Adresy punktów serwisowych znajdują się na stronie www.stihl.pl

/gfx/pol/menu_buttons3.js.gzip?r=1732099131 pixel