Reklamacje

Co zrobić, gdy przesyłka jest uszkodzona?


Dostawa kurierem:

Dostawa do paczkomatu:

 

proces pakowania
.
.

Co zrobić, gdy zakupiony produkt uległ awarii?

  1. Zgłoszenie w Autoryzowanym Serwisie Producenta
    Zwykle najszybszym sposobem realizacji roszczeń z tytułu gwarancji jest zgłoszenie wad w Autoryzowanym Serwisie Producenta. Na stronie producenta znajdziesz dokładny opis procedury oraz dane kontaktowe do serwisu (numer telefonu, e-mail oraz adres siedziby). Możesz je otrzymać także od nas, pisząc na reklamacje@domitech.pl. Poniżej do topowych producentów, gdzie zachęcamy o ubieganie się o zgłoszenie wad z tytułu gwarancji:


    Serwis: DeWALT Serwis Bosch Serwis Fein Serwis Festool Serwis Gardena Serwis Makita Serwis Metabo Serwis Stanley  Lavor Serwis Ryobi Serwis Stiga Serwis



  2. Reklamacja gwarancyjna w naszym sklepie internetowym
    Uwaga! Wysyłając przesyłkę - opakowanie tylko takie, aby była odpowiednia ochrona towaru podczas transportu, jeśli kupiony został zestaw to wystarczy odesłać tylko jego wadliwy element zestawu.

    Sprawdź więcej informacji w naszym regulaminie.
Przebieg reklamacji
.
Decyzja

Zwiń

Zwroty - proces



Zgodnie z prawem Klient może odstąpić od umowy w ciągu 14 dni kalendarzowych bez podania przyczyny. Możesz zwrócić produkty, które nie noszą śladów użytkowania, montażu i posiadają opakowanie producenta. Nie wymagamy odsyłania towaru w naszych kartonach, wystarczy dowolne opakowanie, które zapewni bezpieczny transport do firmy domitech.pl. Koszt wysyłki zwrotu ponosi Klient.



Istnieją pewne wyjątki od naszej 14-dniowej polityki zwrotów, które są szczegółowo opisane poniżej:
- Ze względów higienicznych wszelka odzież intymna, taka jak skarpety - prosimy o przemyślane zakupy,
- Bony upominkowe,
- Produkty otrzymane ponad 14 dni temu,
- Produkty zwrócone w niezadowalającym stanie.



Należy pamiętać, że zastrzegamy sobie prawo do odmowy zwrotu, jeśli uważamy, że celem był obrót akcjami/odsprzedaż, a nie użytek osobisty.
Zwracane produkty podlegają kontroli działu zwrotów i przed przyjęciem zostają ocenione przez jednego z naszych specjalistów, aby upewnić się, że spełniają kryteria określone przez powyższe zasady. Należy pamiętać, że jeśli zwrócisz produkty wbrew tym zasadom, nie będziemy w stanie zrealizować zwrotu kosztów. W takich okolicznościach skontaktujemy się z Tobą.

Nie możemy również zaoferować wymiany za niechciane przedmioty. Wszystkie zwroty kosztów zostaną wykonane zgodnie z pierwotną metodą płatności na zamówieniu. Zwrot kosztów następuje w ciągu 14 dni od otrzymania zwrotu przez nasz magazyn. Nie ma to wpływu na Twoje prawa ustawowe.

Przesyłki wysłane do paczkomatu lub za pobraniem, nie są przez nas odbierane.

Sprawdź więcej informacji w naszym regulaminie.

Darmowa dostawa od 399,00 zł

Naprawa młota SDS-Max Makita HR4501C

2019-08-12
Do naszego Serwisu cyklicznie trafia wiele różnych elektronarzędzi. Większość z nich stanowi grupa, której żywotność staramy się maksymalnie przedłużyć, szczególnie na prośbę przyzwyczajonych do swoich maszyn klientów. Nic w tym dziwnego, ponieważ sprzęt, którego działanie dobrze znamy i który doskonale leży nam w dłoni, w wielu zastosowaniach praktycznych pozwala nam osiągnąć zamierzone efekty i jest niczym trzecia ręka, bez której trudno się obejść. Pomimo długiego czasu eksploatacji i widocznych zewnętrznych uszkodzeń obudowy, które sugerują, że sprzęt był wieloletnim towarzyszem budowy, remontu lub prac konstrukcyjnych, zdecydowana większość wymaga reaktywacji naszych Serwisowych Specjalistów.


W natłoku spraw i bieżących napraw wychodzących spod ręki Ekspertów Serwisu Domitech Bydgoszcz natrafiliśmy na niecodzienny, ale i wymagający przypadek – młot udarowo-obrotowy Makita HR4501C. Już dwuczłonowość nazwy i idąca za nią zwiększona funkcjonalność sugerowały, że urządzenie działające przez dekadę może mieć nie jedną, a kilka usterek.


Młot udarowo-obrotowy Makita HR4501C – wstępna analiza problemu


Z dużym zaangażowaniem i niekrytą ciekawością Serwisowi Specjaliści dokonali pierwszofazowej weryfikacji usterki – zbyt krótkie szczotki. Problem zdawał się być błahy i łatwy w rozwiązaniu, jednakże skrupulatność Serwisu pozwoliła odkryć jeszcze kilka kryjących się pod zużytą obudową awarii. Poza elektroniką, sygnalizującą zbyt krótkie szczotki, wstępne testy wykazały, że młot ma bardzo słaby udar. Co w konsekwencji oznacza ten wyrok? Nic strasznego – należy najpierw rozebrać urządzenie, następnie sprawdzić tłoki, użyć smaru i sprawdzić kompresję. Przywołuje to skojarzenia związane z awaryjnym statkiem kosmicznym o zbyt dużej kompresji gazów, jednakże w odróżnieniu od międzygalaktycznej maszyny nasz model da się ocalić.



HR4501C



Przełącznik funkcji – rola i znaczenie



Kolejną awarią, która spędzała sen z powiek naszemu klientowi, był uszkodzony przełącznik funkcji. W jego pozornie małym rozmiarze i nieznaczącej funkcji kryje się cała siła – bez możliwości przełączania na odpowiedni tryb pracy żadna z czynności nie jest możliwa. Z tego powodu podpowiadamy kilka złotych rad, które sugerują prawidłową obsługę rozruchowych elementów:

1)     Język spustowy przełącznika – zanim podłączysz urządzenie do sieci, sprawdź, czy spust włącznika działa poprawnie i wraca do pozycji „OFF” tuż po zwolnieniu; przełącznik jest sprawny, gdy narzędzie przestawiono w tryby tryby pracy . Pociągnięcie za język spustowy przełącznika uruchamia narzędzie.

2)     Przełącznik suwakowy – działa, gdy narzędzie jest w trybie . Należy pamiętać, że podczas korzystania z narzędzia przełącznik suwakowy jest dostępny przez długi czas w trybie udaru.  

3)     Zmiana prędkości – liczbę obrotów oraz udarów/ min. można zmieniać z wykorzystaniem pokrętła regulacyjnego (prędkość 1-5). Zapamiętaj, że w przypadku gdy młot udarowo-obrotowy będzie używany przez długi czas na małych prędkościach, dojdzie do przeciążenia silnika, a w konsekwencji – awarii całego urządzenia. Dodatkowo pokrętło regulacji może zostać obrócone do pozycji 5 – próba obrócenia go poza tę skalę (lub poza 1) może spowodować awarię funkcji regulacji prędkości.

4)     Wybór trybu pracy – aby uniknąć szybszej eksploatacji mechanizmu zmiany trybu pracy, jego dźwignia musi być ustawiona dokładnie na jednej z dostępnych pozycji

5)     Ogranicznik momentu obrotowego – gdy zadziała, natychmiast wyłącz urządzenie. Spowoduje to ochronę przed przedwczesnym jego zużywaniem się.



Przełącznik funkcji



Autopsja narzędziowa – szczegółowa analiza elementów i poziomu awaryjności



Aby w sposób szczegółowy dowiedzieć się o wewnętrznych problemach młota udarowo-obrotowego Makita HR4501C, niezbędne było rozmontowanie go na części pierwsze. To, co rzuciło się od razu w oczy, to zużyty zębnik wirnika. Jako że nie jest on wymienny, bo stanowi element składowy całego wirnika, niezbędna była wymiana elementu w całości. Uściślając sprawę mechanizmu działania jeszcze bardziej – koło współpracuje z zębnikiem, zaś same zęby w owym kole zostały nadmiernie zużyte.


stary i nowy zebnik wirnika


Zbyt krótkie szczotki i wymiana oringów tłoków



Odrębną sprawą, która staje się być nieodłącznym elementem większości usterek i tym samym jedną z najbardziej popularnych awarii serwisowych, jest kwestia szczotek. W naszym przypadku okazały się one zbyt krótkie, co zasadniczo podpowiada nam, że są one zużyte. Najbardziej dociekliwym podpowiadamy, że wystarczy kontrolować sygnalizację elektroniki w naszym modelu Makity. To ona w bezpośredni sposób informuje, że niezbędna jest wymiana szczotek. Do tego dochodzą jeszcze nowe oringi tłoków. Tutaj ważne jest rozróżnienie dwóch rodzajów tłoków: na korbowodzie i pływającego. Są one odpowiedzialne za wspomnianą wcześniej kompresję w cylindrze. I voila! Tę część usterek mamy za sobą.


tlok na korbowodzie i plywajacy oraz krotkie szczotki


Coraz bliżej mety – wytarty zabierak i zbyt duży luz na łożysku mimośrodu



Kolejne etapy serwisowej diagnostyki wykazały, że zabierak jest zdecydowanie nadmiernie wytarty. Odpowiada on za przesuwanie się koła napędowego, a przez znaczny stopień zużycia powoduje zwiększone luzy międzyzębne.


wytarty zabierak


Podobnie sytuacja ma się z łożyskiem mimośrodu – w tym przypadku również występuje duży luz, jednakże należy pamiętać, że w warunkach prawidłowych nie powinien on w ogóle występować. To klasyfikuje ostatecznie całe łożysko jako część do wymiany.




luzy mimośrodu



Podsumowanie

Trzeba przyznać, że ilość i skala usterek jest dosyć zatrważająca. Jednakże to, co jest przeszkodą dla użytkownika narzędzia, nie stanowi problemu dla Fachowców Serwisu Domitech Bydgoszcz. Rewizja awaryjności młota udarowego Makita Makita HR4501C była bardzo wnikliwa. Dodatkowo pozwoliła wykryć kilka zasadniczych problemów, których szybkie rozpoznanie i naprawa przywróciły do życia urządzenie za zgodą klienta. Wysokość kosztów naprawy oceniamy jako średnie. Dla wszystkich zwolenników młota udarowo-obrotowego Makita HR4501C i jego zastosowań mamy też dobrą informację. Pomimo tego, że urządzenie trafiło do naszego Serwisu, cieszyło się ono dotychczas wyjątkowo długim, dziesięcioletnim okresem użytkowania. Jeśli zapytacie, co miało na to wpływ, to odpowiedź jest bardziej złożona:

  • po pierwsze – urządzenie o mocy 1350 W jest przeznaczone do wymagających zastosowań, zwłaszcza do prac montażowo-instalacyjnych, dlatego przez tak długi czas posłużyło klientowi,
  • po drugie – jego konstrukcja odznacza się solidnością, trwałością i sztywnością,
  • po trzecie – uchwyt ślizgowy SDS-Max umożliwia łatwą wymianę narzędzia,
  • po czwarte – tryby pracy – wybór wiercenia z udarem i kucie to możliwości wybrania niezbędnej opcji pracy,
  • po piąte – możliwość przestawiania dłuta w 16 pozycjach,
  • po szóste – sygnalizacja problemów związanych z obwodem elektrycznym.
Powyższe wyliczenie można kontynuować jeszcze przez długie godziny. Poza subiektywnymi odczuciami związanymi z użytkowaniem danego urządzenia, jesteśmy pewni, że młot udarowo-obrotowy Makita HR4501C zasługuje na uznanie. Nie ma innego rozwiązanie niż możliwość praktycznego przekonania się o możliwościach tej maszyny. W jaki sposób? Odpowiedź jest prosta – albo przez weryfikację jego funkcjonalności tuż po zakupie, albo po powtórne wykorzystanie jego możliwości tuż po naprawie serwisowej.



                                     Bydgoszcz - Górzyskowo 2A, 85-157 Bydgoszcz

                        Sklep: sklep@domitech.pl  tel. 52 569 98 85 (godz. 7:00 - 18:00)

                                       Serwis: tel. 578.499.007 (godz.: 8:00 - 16:00)

                                                       E-mail: serwis@domitech.pl

Pokaż więcej wpisów z Sierpień 2019
pixel