Stiga Gwarancja

gwarancja stiga

Stiga Gwarancja

Gwarancja Stiga to ochrona i bezpieczeństwo Twoich narzędzi. Dokonując zakupu produktów z oferty marki Stiga, u autoryzowanego dealera marki, takiego jak Domitech - masz pewność że przysługuje Ci pełne prawo do minimum rocznej gwarancji, oferowanej przez producenta.

Gwarancja Stiga - okres trwania

W zależności od typu produktu i jego przeznaczenia - wybierając produkt marki Stiga - przysługuje Ci minimum roczna gwarancja Stiga. Sprawdź zasady w części poniżej, aby zapoznać się z obowiązującymi warunkami i wymogami oraz zapoznać się z okresem gwarancyjnym przysługującym do Twoich urządzeń Stiga.

gwarancja stiga

Warunki Gwarancji Stiga

1. Gwarancja stanowi zobowiązanie gwaranta do nieodpłatnego usunięcia wad fizycznych wyrobu (materiałowych, montażowych).

 

2. Gwarancją bezpłatnej naprawy objęta jest wada urządzenia, które nie spełnia funkcji określonych w instrukcji obsługi ze względu na uszkodzenie, a przyczyna uszkodzenia wynika z wad materiałowych, montażowych.

 

3. Okres ochrony gwarancyjnej Stiga

rozpoczyna się w dniu zakupu/wydania towaru i wynosi:

a) zakup konsumencki:

  • 3 lata: wszystkie inne urządzenia z wyłączeniem traktorów ogrodowych z frontowo lub centralnie między kołami zamontowanym zespołem roboczym wraz z akcesoriami, robotów koszących oraz urządzeń SGS60;
  • 2 lata lub 300 motogodzin / w przypadku maszyn z serii PRO - 2 lata lub 500 motogodzin (w zależności co nastąpi wcześniej): dla traktorów ogrodowych z frontowo lub centralnie między kołami zamontowanym zespołem roboczym wraz z akcesoriami;
  • 2 lata: roboty koszące oraz urządzenie SGS60;
  • 4 lata: włosie zamiatarek SWP;

b) zakup komercyjny:

  • 3 lata: kosiarki spalinowe i wertykulatory spalinowe;
  • 2 lata: roboty koszące;
  • 1 rok lub 300 motogodzin / w przypadku maszyn z serii PRO 1 rok lub 500 motogodzin (w zależności co nastąpi wcześniej): traktory ogrodowe z frontowo lub centralnie między kołami zamontowanym zespołem roboczym wraz z akcesoriami;
  • 1 rok: pozostałe urządzenia.

 

4. Stiga gwarancja wydłużona

3 lata lub 300 motogodzin / w przypadku maszyn z serii PRO - 3 lata lub 500 motogodzin (w zależności co nastąpi wcześniej):

Obejmuje traktory ogrodowe wraz z akcesoriami sprzedane, zmontowane i uruchomione przez sprzedawcę sprzętu STIGA posiadającego autoryzację udzieloną przez firmę Stiga Sp. z o.o. Obowiązek bezpłatnego zmontowania, uruchomienia i instruktażu użytkowania traktora spoczywa na sprzedawcy, i winien odbyć się w obecności nabywcy. Bezpłatne uruchomienie sprzętu nie obejmuje kosztu użytych materiałów eksploatacyjnych, które ponosi nabywca. Fakt przeprowadzenia ww. czynności winien być potwierdzony i odnotowany przez sprzedawcę. Dokument potwierdzający wykonanie powyższych czynności użytkownik winien zachować przez cały okres gwarancyjny.

 

5. Tabela okresów gwarancyjnych Stiga dla jednostek silnikowych

Stiga gwarancja


(*) Z ograniczeniami dla jednostek silnikowych zgodnie z pkt. 5, akumulatorów zgodnie z pkt. 6, zespołów jezdnych (przekładni) zgodnie z pkt. 7.
(**) W zależności co nastąpi wcześniej.

 

6. Okresy gwarancyjne akumulatorów Stiga:

  • zakup konsumencki: E-Ride 3lata, pozostałe akumulatory 2 lata
  • zakup komercyjny: 1 rok

 

7. Okres gwarancyjny dla przekładni mechanicznych, elektrycznych i hydrostatycznych (HST) kosiarek i traktorów ogrodowych wynosi:

  • 2 lata zakup konsumencki,
  • 1 rok zakup komercyjny - z ograniczeniami 500 motogodzin traktory ogrodowe z serii PRO / 300 motogodzin pozostałe traktory ogrodowe
    (w zależności
    co nastąpi wcześniej).

 

8. Zakup konsumencki w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta. (Dz.U. 2014 poz. 827) jest to zakup dokonywany przez osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Wszelkie postanowienia dotyczące zakupu konsumenckiego zawarte w niniejszej karcie gwarancyjnej stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

9. Warunkiem skorzystania ze świadczeń gwarancyjnych jest zgłoszenie reklamacji i dostarczenie przez użytkownika kompletnego urządzenia, wraz z dokumentem zakupu lub innym dokumentem potwierdzającym zakup, w autoryzowanym zakładzie serwisowym lub miejscu zakupu niezwłocznie po stwierdzeniu niesprawności.

10. Zgłaszający reklamację winien podać w celach korespondencyjnych swoje dane osobowe: imię i nazwisko, adres, nr telefonu (Art. 23 ust. 1 pkt 3 Ustawy o Ochronie Danych Osobowych).

11. W przypadku niespełnienia któregokolwiek warunku określonego w punkcie 8 i 9,przyjmujący reklamację ma prawo odmówić przyjęcia urządzenia do naprawy.

12. Wybór sposobu usunięcia wady należy do gwaranta, który może naprawić rzecz poprzez naprawę lub wymianę uszkodzonej części lub wymianę towaru. Niezależnie od sposobu usunięcia wady gwarancja trwa dalej przedłużona o czas usunięcia wady przez gwaranta.

13. Gwarant za pośrednictwem autoryzowanego zakładu serwisowego ustosunkuje się do zgłaszanych przez reklamującego roszczeń w terminie 10 dni, a usunięcie wady w przypadku jej zakwalifikowania do bezpłatnej obsługi gwarancyjnej nastąpi nie później niż w ciągu 30 dni od dnia zgłoszenia reklamacji. Naprawy pozagwarancyjne (odpłatne) są realizowane w oparciu o indywidualne uzgodnienia reklamującego z zakładem serwisowym.

14. W przypadku naprawy odpłatnej reklamujący ponosi koszt weryfikacji uszkodzenia, ewentualnej naprawy, koszty związane ze spedycją lub koszty dojazdu serwisu.

15. Uprawnienia z tytułu gwarancji nie obejmują prawa kupującego do domagania się zwrotu utraconych korzyści oraz poniesionych kosztów w związku z wadami rzeczy. Gwarancja nie obejmuje przypadków losowych uszkodzeń niezależnych od warunków eksploatacji np. powódź, pożar, itd.

16. Zakresem ochrony gwarancyjnej nie są objęte:

  • czynności związane z montażem, uruchomieniem, konserwacją, przewidziane w instrukcji obsługi, do wykonania których zobowiązany jest użytkownik urządzenia we własnym zakresie i na własny koszt,
  • uszkodzenia powstałe w wyniku niewłaściwej instalacji lub eksploatacji sprzętu (niezgodnej z instrukcją obsługi),
  • uszkodzenia powstałe w wyniku stosowania mieszanki paliwowej niezgodnej z instrukcją obsługi,
  • uszkodzenia spowodowane przez użytkownika powstałe na skutek niewłaściwego przechowywania, transportu, nieprawidłowo wykonanych czynności konserwacyjno-naprawczych,
  • uszkodzenia rzeczy powstałe w wyniku naturalnego zużycia będącego konsekwencją użytkowania rzeczy w trakcie prawidłowej eksploatacji, w tym uszkodzenia powłok lakierniczych,
  • uszkodzenia akumulatorów, które powstały w wyniku ich nieprawidłowego użytkowania, przechowywania i ładowania,
  • usterki związane z przewodem sygnałowym robotów koszących z wyjątkiem wad fabrycznych; z gwarancji wykluczone są wszystkie przypadkowe przecięcia, przecięcia spowodowane przez urządzenie, miejsca łączenia i uszkodzenia spowodowane korozją,
  • uszkodzenia nadajnika i zasilacza robotów koszących powstałe w wyniku przepięć napięcia instalacji elektrycznej oraz ich nieprawidłowe działanie wynikające z zakłóceń wywołanych przez inne urządzenia lub instalacje.

17. Części i materiały nie objęte ochroną gwarancyjną, a zużycie których jest naturalną konsekwencją pracy:

  • elementy eksploatacyjne np.: noże, tarcze, listwy tnące, głowice żyłkowe, filtry, linki rozruchowe, świece zapłonowe, żarówki, koła jezdne, bębny i szczęki sprzęgłowe, sprzęgła i koła cierne, paski napędowe, śruby bezpieczeństwa, szczotki zbierające i zgarniające,
  • elementy silnika: cylindry, tłoki, pierścienie, wał korbowy, łożyska, panewki, membrany gaźników,
  • elementy skrzyni biegów/przekładni: koła zębate, łańcuchy, pompy hydrauliczne,
  • inne elementy: piasty noża, kliny zabezpieczające, amortyzatory, łożyska, panewki, koła zębate, bezpieczniki przeciążeniowe, szczotki węglowe, cięgna i linki sterujące,
  • elementy niewymienione w niniejszej karcie gwarancyjnej, a które w sposób oczywisty zużywają się w trakcie pracy.

18. Użytkownik nie może żądać naprawy uszkodzonego urządzenia w miejscu użytkowania, nawet jeżeli urządzenie jest objęte obsługą gwarancyjną.

19. Użytkownik traci uprawnienia z tytułu gwarancji w przypadku stwierdzenia:

  • dokonania zmian konstrukcyjnych,
  • prób napraw i regulacji nieprzewidzianych w instrukcji obsługi,
  • niewykonywania przeglądów eksploatacyjno- konserwacyjnych do których zgodnie z przepisami zawartymi w instrukcji obsługi użytkownik jest zobowiązany,
  • stosowania nieodpowiednich części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

20. Na nabywcy/użytkowniku spoczywa obowiązek dokumentowania przeprowadzonych przeglądów gwarancyjnych oraz innych czynności serwisowych

 

karta gwarancyjna stiga

/gfx/pol/menu_buttons3.js.gzip?r=1732099131 pixel