Gwarancja Fiskars
Ogólne zasady gwarancji Fiskars
1. Na wszystkie wyroby sprzedane przez FISKARS okres gwarancji wynosi 12 miesięcy od daty wystawienia faktury lub rachunku.
2. Gwarancja obejmuje usunięcie wszystkich uszkodzeń wynikłych z błędów konstrukcyjnych, wad materiałowych i wadliwego wykonania, które uniemożliwiają dalszą eksploatację urządzenia. Wymienione podczas naprawy części pozostają własnością gwaranta.
3. Z gwarancji wyłączone są uszkodzenia powstałe w wyniku niewłaściwego użytkowania, jak np. przeciążenia, wadliwej konserwacji, ingerencji osób nie posiadających autoryzacji FISKARS, wpływów chemicznych i elektromechanicznych. Gwarancją nie są objęte części eksploatacyjne (szybko zużywające się).
4. Uszkodzenie lub usunięcie tabliczki znamionowej urządzenia może spowodować nieuznanie gwarancji.
5. W przypadku zauważenia usterki nabywca jest zobowiązany do dostarczenia urządzenia do punktu sprzedaży, autoryzowanego punktu serwisowego lub do siedziby FISKARS.
6. Do reklamowanego urządzenia należy dołączyć zgłoszenie reklamacyjne z opisem usterki.
7. Podstawą rozpatrzenia reklamacji jest przedłożenie dowodu zakupu (faktura, rachunek), wypełnionej karty gwarancyjnej oraz wypełnionego formularza zgłoszenia reklamacyjnego.8. Towar przekazany do reklamacji powinien być umieszczony w opakowaniu zabezpieczającym przed powstaniem uszkodzeń związanych w transportem. Odpowiedzialność za uszkodzenia powstałe w wyniku niedostatecznego zabezpieczenia produktu ponosi wysyłający.
9. O rozpatrzeniu reklamacji Zgłaszający zostanie poinformowany drogą elektroniczną lub telefonicznie.
10. Jeżeli reklamacja jest nieuzasadniona, to nabywca ponosi wszelkie koszty z nią związane, w tym koszty transportu. Urządzenia nieodebrane w ciągu 30 dni będą obciążane kosztami magazynowania, a po upływie 90 dni zostaną zutylizowane.
11. Okres naprawy gwarancyjnej nie powinien przekroczyć 14 dni. W wyjątkowych przypadkach okres ten może ulec wydłużeniu, o czym Zgłaszający zostanie poinformowany.
12. Jeżeli nabywca kupuje urządzenie uszkodzone, to prawo do naprawy gwarancyjnej tegoż uszkodzenia przysługuje tylko wtedy, gdy zostało to zastrzeżone przy zakupie.
13. Z gwarancji wyklucza się dalsze roszczenia nabywcy, a w szczególności żądanie pokrycia szkód, które nie powstały w samym przedmiocie dostawy.
14. Niniejsza gwarancja obowiązuje na terytorium Polski.
Gwarancja Fiskars na okres 25 lat
25-letni okres gwarancji rozpoczyna się z dniem pierwotnego zakupu detalicznego. Gwarancja ta jest ważna wyłącznie na terytorium Unii Europejskiej, Szwajcarii, Norwegii, Australii, Nowej Zelandii, Rosji, Ukrainy, Turcji i Kazachstanu. Aby gwarancja była ważna, niezbędne jest zarejestrowanie produktu przez Internet (www.fiskars.eu/warranty) w ciągu trzydziestu (30) dni od daty zakupu.
Gwarancja ta jest udzielana w dodatku do gwarancji udzielanych przez odsprzedawcę i nie ma na te gwarancje żadnego wpływu, a także nie wpływa na żadne prawa ewentualnie przysługujące użytkownikowi na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa krajowego.
Ograniczenia i wyłączenia 25-letniej gwarancji
Gwarancja ta nie ma zastosowania:
- gdy produkty są używane do celów handlowych, zawodowych lub związanych z wynajmem;
- do produktów poddanych modyfikacjom, naprawom lub próbom naprawy nieautoryzowanym przez Fiskars.
Gwarancja ta nie obejmuje wad ani uszkodzeń bezpośrednio lub pośrednio wynikających z:
- normalnego użytku (np. zarysowań lub otarć);
- ewentualnych zmian w wyglądzie zewnętrznym produktu, jeśli zmiany takie nie wpływają na funkcjonalność produktu;
- niewłaściwego użycia, niedbałej obsługi, niedbalstwa lub wypadku, np. uderzenia, kopnięcia, upuszczenia lub przygniecenia produktu;
- użycia produktu w sposób sprzeczny z jego zamierzonym lub zalecanym użyciem;
- skrajnych temperatur (w tym gorąca, płomieni lub temperatury utrzymującej się przez dłuższy czas powyżej +40 lub poniżej -30 stopni Celsjusza);
- niestosowania się do zasad prawidłowej konserwacji, w tym czyszczenia produktu po użyciu lub przechowywania produktu z dala od światła słonecznego i czynników pogodowych;
- niewłaściwego lub niewystarczającego przechowywania produktu lub dbania o niego (w tym rdzewienia lub odbarwienia);
- stosowania nieodpowiednich metod lub środków czyszczących, w tym kwasów lub rozpuszczalników;
- wystawienia produktu na działanie szczególnie agresywnych i sprzyjających korozji środowisk (na przykład środowiska morskiego lub przemysłowego lub pozostawiania produktu w ciągłym kontakcie z wodą, substancjami chemicznymi, popiołem, cementem lub pyłem).
Serwis gwarancyjny Fiskars
Roszczenie gwarancyjne musi zostać zgłoszone do najbliższego punktu obsługi klienta Fiskars w formie pisemnej w okresie gwarancji w ciągu trzydziestu (30) dni od daty, w której wada została lub powinna zostać wykryta. Zgłoszeniu takiemu powinno towarzyszyć przekazanie wadliwego produktu. Roszczenie musi zawierać imię, nazwisko, adres oraz numer telefonu właściciela, datę zakupu, opis wady oraz datę jej wykrycia.
Przyjęcie roszczenia gwarancyjnego leży w wyłącznej gestii Fiskars. W przypadku przyjęcia takiego roszczenia rzeczony produkt zostanie według wyłącznego uznania Fiskars naprawiony albo wymieniony na produkt podobny. W przypadku modeli wycofanych ze sprzedaży, wadliwy produkt zostanie wymieniony na najbardziej zbliżony model z aktualnie dostępnej oferty. Ani wymiana, ani naprawa produktu nie powoduje przedłużenia okresu obowiązywania oryginalnej gwarancji.
Ograniczenie odpowiedzialności
W maksymalnym zakresie dozwolonym przez przepisy prawa właściwego Fiskars w żadnym razie nie ponosi odpowiedzialności odszkodowawczej z tytułu jakichkolwiek szkód ubocznych, pośrednich lub następczych, w tym odszkodowań specjalnych; szkód lub ograniczeń możliwości używania jakiegokolwiek sprzętu; utraty zysków, produktywności, funkcjonalności, zamówień, możliwości sprzedaży, przychodów lub potencjalnych oszczędności; rozwiązania umów, zwiększonych kosztów lub opóźnienia w wykonaniu lub niewykonania usługi gwarancyjnej.
Gwarant produktów Fiskars
Fiskars Finland Oy Ab
Hämeentie 135 A, PL 130
00561 Helsinki
Finlandia