Gwarancja Makita narzędzia spalinowe

Makita - gwarancja na narzędzia spalinowe

 

1. Zakres gwarancji
1.1. Odpowiedzialność tytułu gwarancji obejmuje tylko wady powstałe z przyczyn tkwiących w urządzeniu w momencie jego wydania Użytkownikowi (np. wady materiałowe, montażowe).
1.2. Z tytułu gwarancji Użytkownik uzyskuje prawo do bezpłatnej naprawy urządzenia, o ile wady urządzenia ujawnią się w okresie gwarancji.
1.3. Gwarancji na urządzenie udziela Makita Sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, adres: ul. Bestwińska 103, Bielsko-Biała 43-346, Sad Rejonowy w Bielsku-Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sadowego, KRS0000031628, NIP: 629-10-02-514, REGON 272259106, kapitał zakładowy 17 016 00024, Tel: 148 33 484 02 60,+48 33 484 02 00, Fax: +48 33 818 40 59, www.makita pl
1.4. Gwarancją objęte jest wyłącznie urządzenie wprowadzone do obrotu na rynek Polski przez Makita Sp. z o.o.
1.5. Gwarancja obejmuje tylko obszar Rzeczypospolitej Polskiej.

 

2. Okres gwarancji
Gwarancja na urządzenie wynosi 12 miesięcy (24 miesiące przy sprzedaży konsumenckiej), od daty jego sprzedaży Użytkownikowi (daty potwierdzonej w karcie gwarancyjnej oraz inną formą uprawdopodobnienia zakupu, np. paragon, faktura itd).

 

3. Warunki gwarancji
3.1. Stosowanie się przez Użytkownika do zaleceń zawartych w szczególności w karcie gwarancyjnej i instrukcji obsługi (w tym opisanych w niej Przepisów Bezpieczeństwa Pracy). Uwaga! (dla Przedsiębiorców): przed przekazaniem urządzenia pracownikowi, korzystającemu czy wynajmującemu urządzenie itp. należy przeprowadzić szkolenie z obsługi i serwisowania urządzenia w oparciu o instrukcję obsługi i kartę gwarancyjną (przeprowadzenie szkolenia zaleca się udokumentować).
3.2. Wykonywanie serwisu urządzenia (np. regulacji urządzenia, czyszczenia, wymiany zużytych elementów) wyłącznie przez firmy specjalistyczne posiadające odpowiednie uprawnienia (przykładowa lista firm specjalistycznych dostępna jest u Sprzedawcy lub na stronie www.makita.pl). Usługa serwisowa jest odpłatna. Usługi serwisowe należy odnotowywać w niniejszej karcie gwarancyjnej.
3.3. Wykonywanie napraw gwarancyjnych wyłącznie przez Makita Sp. z o.o. lub firmy specjalistyczne wskazane przez Makita Sp. z o.o. Naprawy gwarancyjne należy odnotowywać w niniejszej karcie gwarancyjnej.
3.4. Załączanie przez Użytkownika do reklamacji z tytułu gwarancji prawidłowo wypełnionej karty gwarancyjnej i uprawdopodobnienie okoliczności zakupu urządzenia (np. paragon, faktura, itd).
3.5. Makita Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za prawidłowy dobór urządzenia do potrzeb Użytkownika.
3.6. Gwarancja obejmuje:

  • Wad urządzenia wynikłych z nieprzestrzegania przez Użytkownika instrukcji obsługi (np. w zakresie eksploatacji, konserwacji i regulacji) i karty gwarancyjnej
  • Wad urządzenia wynikłych z nieodpowiedniego jego składowania i transportu przez Użytkownika
  • Uszkodzenia podzespołów urządzenia poprzez: przeciążenie, zastosowanie niewłaściwego osprzętu
  • Części, które uległy naturalnemu zużyciu (np. zębatki, łańcuchy, filtry)
  • Zmian naturalnych urządzenia powstałych wskutek jego prawidłowego użytkowania (wynikłych z właściwości urządzenia)
  • Wad urządzenia powstałych w wyniku samowolnego dokonywania przez Użytkownika modyfikacji urządzenia, jeżeli modyfikacje te miały wpływ na powstanie wad
  • Wad urządzenia powstałych przez nieprawidłowy serwis Użytkownika bez przeprowadzenia przeglądu urządzenia. Uwaga! Zaleca się przeprowadzenie czynności serwisowych przez autoryzowanych serwisantów Makita Sp. z o.o.
  • Wad urządzenia spowodowanych stosowaniem innego oleju do mieszanki niż olej Makita lub Dolmar; stosowanie innego oleju do mieszanki może stwarzać problemy z uruchomieniem i pracą urządzenia oraz doprowadzić do uszkodzenia silnika urządzenia; Uwaga! Proporcja mieszanki podana jest w instrukcji obsługi urządzenia
  • Wad urządzenia wynikłych z zastosowania przez Użytkownika niewłaściwych, złej jakości paliw, olejów, smarów, materiałów eksploatacyjnych, części zamiennych
  • Wad urządzenia spowodowanych nieprawidłowa regulacja gaźnika
  • Urządzenia pozbawionego tabliczki znamionowej (z numerem fabrycznym urządzenia), co uniemożliwia identyfikację urządzenia

 

4. Procedura reklamacji
4.1. W razie stwierdzenia nieprawidłowej pracy urządzenia, przed dokonaniem zgłoszenia reklamacyjnego należy upewnić się, czy wszystko zostało wykonane zgodnie z instrukcją obsługi.
4.2. Zgłoszenie konieczności naprawy urządzenia z tytułu gwarancji Użytkownik zobowiązany jest dokonać niezwłocznie, najlepiej w terminie 7 dni od daty zauważenia wady. Zgłoszenia może dokonywać bezpośrednio u Sprzedawcy lub w lokalnym autoryzowanym serwisie gwarancyjnym Makita Sp. z 0.0. (wykaz autoryzowanych serwisów gwarancyjnych Makita Sp. z o.o. znajduje się na stronie http://www.makita.pl/serwis_spalinowy-154.html. W przypadku braku Sprzedawcy lub lokalnego autoryzowanego serwisu gwarancyjnego Makita Sp. z 0.0. reklamowane urządzenie należy wysłać na adres Makita Sp. z o.o., ul. Bestwińska 103, 43-346 Bielsko-Biała (zaleca się wówczas przesłanie urządzenia przesyłką zwykłą (bez opcji ‘na godzinę” lub "dostawa w dni wolne") na koszt Makita Sp. z o.o. za pośrednictwem firmy przewozowej DHL).
4.3. W przypadku reklamacji należy dostarczyć urządzenie (kompletne, wraz w całym osprzętem, np. łańcuch tnący, prowadnica, tarcza tnąca, noże, głowica żyłkowa), wypełnioną kartę gwarancyjną i pismo reklamacyjne (m.in. z opisem wady).
4.4. Urządzenie należy dostarczyć do reklamacji czyste. Zamówienie przez Użytkownika w serwisie dodatkowej usługi - np. czyszczenia urządzenia - jest odpłatne.
4.5. W przypadku transportu urządzenia do serwisu zaleca się wykorzystywać oryginalne opakowanie urządzenia, które minimalizuje ryzyko uszkodzenia urządzenia w transporcie.
4.6. Uwaga! Zaleca się powstrzymanie od korzystania z wadliwego urządzenia.
4.7. Naprawy gwarancyjne będą wykonywane przez Makita Sp. z o.o. lub autoryzowany serwis gwarancyjny Makita Sp. z o.o.
4.8. Wykonanie obowiązków wynikających z gwarancji nastąpi w terminie 14 dni roboczych, licząc od dnia dostarczenia urządzenia przez Użytkownika.
4.9. Wykonaną naprawę z tytułu gwarancji należy potwierdzić w niniejszej karcie gwarancyjnej.
4.10. Okres gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady urządzenia objętego gwarancją Użytkownik nie mógł z niego korzystać.
4.11. Jeżeli urządzenie po zakończeniu procedury reklamacyjnej nie zostanie odebrane przez Użytkownika w uzgodnionym z Użytkownikiem terminie, wykonujący naprawę gwarancyjną wezwie pisemnie Użytkownika do odbioru urządzenia w terminie 14 dni od daty otrzymania wezwania. Po bezskutecznym upływie terminu wykonujący naprawę gwarancyjną będzie uprawniony do naliczania opłaty za bezumowne przechowywanie urządzenia. Przechowywanie następować będzie na koszt i ryzyko Użytkownika.
4.12. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Użytkownika wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.

pixel